RepairCafé Westerhaar

Wat doe je met een broodrooster dat het niet meer doet? Met een fiets waarvan het wiel aanloopt? Kulturhus de Klaampe en de Bibliotheek Twenterand organiseren samen RepairCafé in de bibliotheek in Westerhaar.

In Kulturhus de Klaampe, aan de Beeklaan 1 in Westerhaar, draait het op de vierde vrijdag van de maand allemaal om repareren. De monteurs  bekijken en repareren de kapotte spullen. Er is vrije inloop vanaf 13.00 uur.

Voor kinderen is er tijdens het RepairCafé een techniekworkshop. Elke maand kunnen ze werken met een ander apparaat uit het basislab van de Bibliotheek. Zoals bijvoorbeeld een 3D printer, een lasercutter of een borduurmachine. Of we gaan  aan de slag met een bepaalde techniek zoals bijvoorbeeld 3D pennen of een make-it kitje waar je leuke dingen mee kunt maken.

Mensen die het RepairCafé bezoeken, kunnen van thuis kapotte spullen meenemen. Broodroosters, lampjes, föhns, fietsen, speelgoed, ... alles wat het niet meer doet, is welkom. De reparateurs in het RepairCafé weten bijna altijd raad. Tussen 13.00 uur en 16.00 uur staan vrijwillige reparateurs in de bibliotheek klaar om te helpen bij alle mogelijke reparaties. Ook gereedschap en materialen zijn aanwezig.

Meer informatie:Leo Webbink van de Klaampe, telefoon: 0546-805151.

Datum vrijdag 29 maart 2024
Waar Bibliotheek Westerhaar