Schilderijen door vrouwen uit Oekraïne

In de maanden juni en juli is er een bijzondere expositie te zien in Bibliotheek Vriezenveen. Een groep vrouwen uit Oekraïne die door Stichting Noodhulp Oekraïne Vriezenveen hier zijn opgevangen, hebben in het afgelopen jaar geschilderd onder de bezielende begeleiding van docent tekenen en handvaardigheid Hans Fayer.

Angelika Kotenko, een van de deelnemers aan de expositie, vertelt dat ze voor het laatst geschilderd heeft toen ze op school zat. Dit geldt voor meer dames. “Hans leert ons veel en laat interessante technieken zien. We hebben hierdoor ervaren wat voor verbazingwekkende dingen er kunnen ontstaan op het doek. Er zijn inmiddels al weer een aantal mensen teruggekeerd naar Oekraïne, maar die hebben aangegeven ook daar door te gaan met schilderen.” aldus Kotenko.

Datum donderdag 1 juni 2023
Einddatum maandag 31 juli 2023